O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

 Dragă cititorule, sper să nu simţiţi niciodată ce simţeam eu atunci. Ochii voştrii să nu verse vreodată lacrimi atât de tumultoase şi fierbinţi ca cele vărsate de mine. Să nu înălţaţi către cer rugăciuni pline de disperare şi agonie ca cele rostite de buzele mele. Să nu vă temeţi niciodată, ca mine, că sunteţi pricina nefericirii persoanei pe care o iubiţi din toată inima. „

„Înlăturasem adevărul spre a mă hrăni cu visuri „22511_491519347554945_1802831394_n.jpg

„Ati spus ca greseala aduce remuscare si…remuscarea este otrava vietii.”

„Nu cred,domnule,ca aveti dreptul sa-mi porunciti numai pentru ca sunteti mai batrân sau pentru ca ati cunoscut lumea mai bine decât mine.Dreptul de a va aroga aceasta superioritate depinde de felul cum v-ati folosit timpul si experienta.”

“Gelozia si dragostea?O sa încerci cândva aceste doua sentimente;inima dumitale înca doarme si asteapta pe cel menit s-o trezeasca.Iti închipui ca toata viata vei pluti pe valuri tot atât de linistite ca si acelea pe care a alunecat acum tineretea dumitale.Te lasi leganata de unde,cu ochii închisi si urechile astupate.Nu vezi stâncile ce se înalta din valuri si nici vâltorile ce le spumega la picioare…într-o zi vei ajunge la o strâmtoare presarata cu stânci primejdioase si acolo întregul curent al vietii ti se va sfarâma între vârtejurile furioase,în spuma si vuiet.Atunci,vei fi sfarâmata si prefacuta în pulbere de vârfurile taioase ale stâncilor,fie ca te vei vedea ridicata de vreun val puternic si aruncata pe ape mai linistite.”      – Edward Rochester

Comments on: "« Jane Eyre » Charlotte Bronte" (5)

  1. Cred că am văzut toate ecranizările şi am recitit şi cartea de vreo 3 ori. Mi-a plăcut, am scris despre ea, am recomandat-o din suflet şi altora. Mă bucur că ţi-a plăcut. Nu ştiu să spun care ecranizare mi-a plăcut mai mult, dar cred că cel mai credibil a fost Orson Welles în filmul din 1943, chiar dacă nu urmăreşte cel mai fidel cartea.

  2. indiferent said:

    O superba poveste de dragoste, un roman de neuitat si de recitit !

    • pentru prima oara am citit cartea in clasa IX, tot pe atunci am vazut si filmul, demuuuult🙂
      zilele trecute am revazut filmul cu aceiasi placere

Lasă un răspuns

