O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Regina Maria

marie-de-roumanieEra nepoata Reginei Victoria a Marii Britanii

Regina Maria s-a logodit la 16 ani cu printul Ferdinand de Hohenzollern, mostenitor al tronului Romaniei, iar casatoria a avut loc la 29 decembrie 1892. Astfel, in 1893, Missy a ajuns  in Romania  ca mireasa a unui barbat cu 10 ani mai mare, care, la vremea aceea,  suferea din dragostea pentru o alta femeie, poeta Elena Vacarescu. A devenit regina a Romaniei in anul 1914.

(a_id=5495)img1

In anul 933 cand isi intocmeste testamentul, Regina Maria cere ca dupa moartea sa inima sa ii fie depusa in micuta capela pe care o construise pe malul marii: Stella Maris, iar corpul sa ii fie ingropat la Curtea de Arges, alaturi de ceilalti membri ai Familiei Regale.

In anul 1936, Regina se imbolnaveste. Moare la Sinaia, la 18 iulie 1938, in varsta de 62 de ani.

„Cand veti ceti aceste slove, eu voiu fi trecut pragul tacerii vesnice”

Fragment din Testamentul Reginei Maria:

“Ţării mele şi Poporului meu…Eu am ajuns la capătul drumului meu. Dar înainte de a tăcea pentru veşnicie vreau să-mi ridic pentru ultima dată mâinile pentru o binecuvântare. Te binecuvântez, iubită Românie, ţara bucuriilor şi durerilor mele, frumoasă tară, care ai trăit în Inima mea şi ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasă tară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o văd împlinită. Fii tu veşnic îmbelşugată, fii tu mare si plină de cinste, să stai veşnic falnică printre natiuni, să fii cinstită, iubită şi pricepută. Am credinţa că v’am priceput: n’am judecat, am iubit…”1298455709_169982900_2-Regina-Maria-a-Romaniei-123-Bucharest

Inima se afla intr-o caseta de argint, aflata la randul ei intr-o caseta de aur incrustata cu pietre pretioase. De aducerea inimii reginei la Bran s-a ocupat printesa Ileana, mostenitoarea castelului Bran. In 1968, regimul comunist trece casetele si inima in patrimoniul asa-zisului tezaur al Romaniei, iar acum se afla, in cladirea Muzeului National de Istorie din Bucuresti. Corpul Reginei se afla inmormantat in biserica Manastirii Curtea de Arges, alaturi de sotul sau, Regele Ferdinandcapela-regina-maria-bran-12

ASTAZI

O! biată ţară, cuprinsă între neputinţă
şi gheară
O! biet popor încorsetat în mersul aplecat
de târâtor…

săracă patrie fără nimb devalorizată
la cursul de schimb
şi înstrăinată

bolnavă naţiune închisă în paranteze
de ecuaţii
fără raţiune,
şi fără noţiunea de naţii
fără numitor comun şi fără antidotul imun (Teofil Mandrutiu-O biata ţară!)

maxima zilei

Traim cu frenezie o flecăreala continua, mulțumiți ca avem ce bârfi, fără să ne pese că ţara în care locuim ar putea fi părăsită de istorie.(Octavian Paler

Comments on: "Regina Maria" (2)

  1. Tacerea pasilor tarzii said:

    Frumos 🙂

Lasă un răspuns

