O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Scrisorile din „Lorelei”

“Totul ne desparte pe tine şi pe mine: distanţa, oameni, viaţa şi poate şi destinul. Ţi-aduci amine? Ca să-l vadă pe Cesar, Cleopatra, însoţită de un singur credincios, a trecut marea cu barca, înfruntând-o, s-a lăsat înfăşurată într-un sac ordinar şi dusă pe umeriî în palatul lui Cesar, fără ca nimeni să-ţi închipuie că într-un ţol purtat pe umeri regina Egiptului, vine să-l vadă pe Cesar.

Iată ce-ţi aduce scrisoarea mea. Nu mă tem nici de zâmbetul tău. Deci nu mă tem de nimic. Sunt ceea ce-i dincolo de fereastra odăii tale: depărtarea. Sunt cea mai mică faţă a lumii între rândunelele ei fiindcă mă înfăşor în întregul ei necunoscut. Privirea ta nu mă va găsi nicăieri. Amintirea ta nu are unde să mă afle. Glasul tău nu poate să ma strige şi nu ştie unde.

Sunt între cele patru zări: răspântia lor.  Cu zece ani în urmă ţi-aş fi spus “Cu-cu”. Dar sufletul meu şi-a pierdut glasul copilăriei. Ştii să asculţi?  Auzi vântul la fereastră? Auzi păsările care pleacă şi se întorc, ducând şi aducând primăvara? Ştii ce-i nostalgia? Priveşti uneori pe fereastră fără să vezi nimic? sunt pe-acolo şi într-acele, fără fiinţă, o apropiere şi o depărtare în preajma ta.”

6438195_orig

“Starea de graţie nu e stare continuă pentru nici unul dintre noi. Apar lecţii noi, care trebuie invăţate.. Indiferent de cât de tare s-a deschis inima, vor fi momente când inca se strânge de frica”4730-350x350

Comments on: "Lorelei de I. Teodoreanu" (6)

  1. I wish to you a happy 8 March !
    International Women’s Day !

    With love Maxima

  2. J’aime les fleurs.

Lasă un răspuns

