O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Arta

“Arta este cea mai profundă expresie a creativității umane”.

Arta plastică cu genurile clasice pictură șgraficăsculpturăarhitectură

Arta dramatică cu diviziile principale teatrudans/coreografie și cinematografie

Literatura cu grupările epicădramaturgie și lirică

Muzica cu diviziile principale muzică vocală și muzică instrumentală

Un sunet sublim e întreaga arta!

 “La Traviata” – este cea mai cântată lucrare lirică din lume.

Arta de calitate este o formă artistică valoroasă care rămâne mai departe spre posteritate. Ea poate influenţa şi modela caractere, are rolul de a educa omenirea spre frumos, sublim, spre adevăruri universale. Având o mare putere, se adresează imaginaţiei, inefabilului din noi. Din pacate  arta modernă este în continuă degradare.., îi lipsesc reperele, comparaţiile, nu sunt inspiraţi de nimic. Tot mai rar vedem produse artistice autentice. Operele cele mai valoroase de care ne bucuram azi au fost create începând cu  – Renașterea  –  începe în Italia la finele secolului al XIV-lea, are loc înflorirea culturală şi artistică din Europa de apus şi centrală în secolele al XV-lea – XVI-lea datorită curentului de înnoire socială și culturală care a apărut în Europa occidentală la sfârșitul Evului Mediu descoperirea lumii, descoperirea omului„, perioada unei extraordinare performante artistice . … s-a manifestat în toate domeniile culturii: literatura, filosofie, arta.  Indiferent dacă divinitatea este un fapt concret sau opinie abstractă, ea a generat artă autentică. Omul modern a început să-şi piardă pietatea, considerându-se propriul lui stăpân, dar în vremurile grele, de criza – umanitatea se întoarce către divinitatea. Paradoxal, nu?

Am oferit muzică, versuri cu mare drag, artă.

Muzel Vatican

Muzeul Vatican, Roma 2012

Muzeul Vatican 2012

Muzeul Vatican 2012

 

Comments on: "Arta" (14)

  1. Buna dimineata !
    Felicitari pentru acest interesant si plin de invataminte articol ! 🙂
    Si eu am vizitat VATICANUL …….., inclusiv MUZEUL !! 🙂 🙂
    Vocabularul meu e prea sarac ca sa pot descrie ce-am vazut acolo !
    M-am intalnit cu multi ROMANI la VATICAN si-n ROMA …………

    O zi frumoasa ca si articolul de fata !
    Aliosa.

    • Merita o data în viata sa vizitezi Cetatea eternă … Roma, Caput mundi („Capitala lumii”), opulenta arhitectonica, artistica si istorica, de neegalat. O zi splendida, Aliosa!

  2. ai vizitat muzeul vaticanului? daca da… mi-ar place mult sa-mi povestesti despre el…
    oare… ce ne-am face fara arta??/ sigur nu am exista fara… pentru ca o data cu creatiunea noastra, dumnezeu a folosit arta si atunci ne-a lasat-o pentru mereu…
    cat despre intoarcerea umanitatii (ca societate nu ca singur individ) catre divinitate… cu cat imi place mai mult conceput, cu atat imi pare mai putin posibil…

    • … nu se poate povesti…. nu pot fi descrise în cuvinte. … muzeele, Basilica Sfantul Petru,
      trebuie sa le vizitezi!
      „Nu mai avem niciun acces la spiritul Lumii, poate fiindcă nici nu îl căutăm ”
      „Ard pe dinăuntru de dor de lumină,
      mi s-au uscat buzele prin deşert,
      mă strâng tălpile de mersul cel gol,
      ochii mă ustură de atâta ceaţă”
      În dar…

  3. Foarte frumos ai scris despre artă, Ane, iar Traviata este printre piesele mele preferate, mai ales în interpretarea lui Pavarotti. Citind ce ai scris mi-am adus aminte de o poezie pe care am scris-o în 2011 și pe care m-am gândit să ți-o dăruiesc aici:

    Arta este armonie

    În cântecul culorii
    sau a cuvântului
    și cel al sunetului:
    o muzică-ntreită
    de suflet îndrăgită,
    există bucuria frumuseții
    și bucuria de a trăi a vieții.
    Căci arta ne aduce sentimente
    pline de stări, momente,
    în care creativitatea, bucuria
    se-mpletesc ca să rezulte armonia.
    Trăiri și visuri se oglindesc în artă,
    prin pata de culoare,
    prin versul dulce ce răsare,
    prin muzica eliberatoare
    ce fac parte din izvorul vieții,
    al nemuririi și al frumuseții.
    Prin artă ne îmbogățim în libertate
    uitând de timp, parcă suntem în toate
    dându-ne forță, avânt și plinătate.
    Arta e chintesență de momente
    în care visurile, trăirile devin realitate,
    ne dau sens, bucurie și o dreptate
    întru a spune ca într-un evantai
    clipă mai stai…

    Cu drag, Georgeta
    și o duminică cât mai plăcută.

    • Multumiri infinite,Georgeta!❤

      Omar

      Azi dimineaţă
      zâmbetul buzelor mele
      a străbătut cu privirea
      desişul norilor;
      seninul a dezvăluit timid
      copacii înfloriţi.

      Verdele salciei
      tremură printre stropii de ploaie,
      o rază de soare iveşte curcubee
      între genele mele,
      florile de cais parfumează umede
      aerul,
      zâmbesc de dimineaţă,
      abandonată
      Primăverii.

      Un dar pentru tine, Georgeta! O Duminica superba!

  4. Ştefania said:

    Foarte frumos articol ai dedicat artei, Ane. Spunea, Lev Tolstoi: Arta nu este un meşteşug, este transmiterea sentimentului pe care artistul l-a simţit. Şi sunt mulţi oameni înzestraţi cu un har aparte de-aşi transmite sentimentele, fie în pictură, sculptură, poezie, literatură, muzică. Cu multă bucurie l-am ascultat pe Luciano Pavarotti (RIP) , tenorul meu favorit, nemuritor prin muzica şi glasul său.
    O seară lină îţi doresc, Ane şi un week-end superb.🙂

    • Merci mult pentru comentariu, Stefania!. Arta răspunde unor nevoi imateriale ale omului. Pavarotti, o legenda muzicii, cel maia mare tenor al secolului XX, îmi place f. mult.Seara de vis!❤

      • Ştefania said:

        Sunt absolut de acord cu tine, Ane. Fără artă am fi mai săraci, iar viaţa noastră ar fi mult mai tristă, cred eu. Arta este răsfăţul nostru foarte necesar.
        O seară numai cu bucurii îţi doresc, Ane şi un week-end superb.🙂

        • Adevarat, arta este o necesitate vitala. Weekend minunat!🙂

          • Ştefania said:

            Mă bucur nespus de mult, Ane, că nutrim aceleaşi sentimente pentru artă.
            Un week-end splendid îţi doresc.🙂

    • Trec în viteză prin mine dorinţe,
      vise, gânduri, speranţe.
      Ce caută pe acest drum?
      Unde se duc?
      S-au rătăcit prin fiinţa mea
      îmbătată de stele.

      Aleargă confuze prin mine întrebări,
      răspunsuri, probleme.
      Ce vor de la mine?
      Care e rostul lor?
      S-au rătăcit prin fiinţa mea
      deschisă spre lume.
      Jean Michel Jarre – Equinoxe

Lasă un răspuns

