O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Nu este lucru schimbător sub soare neînvins de moarte, nerăpus de soarta – Michelangelo Buonarroti.

Muzeele Vaticanului găzduiesc cele mai valoroase colecţii de artă din lume aici poate fi admirată şi Capela Sixtină, capodopera lui Michelangelo,  una dintre cele mai mari  si importante lucrari religioase din Europa. Imaginea în care Dumnezeu îi oferă scânteia vieţii lui Adam. A fost pictată pe bolta Capelei Sextine de către pictorul Michelangelo.. la vârsta de 24 de ani Michelangelo sculptează PIETA, la 26 de ani îl sculptează pe DAVID din Florenţa. 

michelangelo

Codul secret al lui Michelangelo din Capela Sixtină: juxtapunere creierului uman peste imaginea lui Dumnezeu (?). Michelangelo cel mai mare artist( pictură, desen, arhitectură, sculptură) al Renaşterii şi iubitor de anatomie. Criticii de artă şi istoricii au fost surprinşi de anumite nereguli anatomice în modul în care Michelangelo a înfăţişat gâtul lui Dumnezeu în această pictură şi de modul ciudat în care era luminată această regiune. “Faţă nevăzută a lumii”.

michelangelo-sistine-chapel-adam-brain

 

În capodopera sa, se combină arta, religia, ştiinţa şi credinţa într-o operă artistică provocatoare şi uluitoare.

A fost si un poet talentat ,sonete. Iubirile îi erau ca o fereastră deschisă către idealul de frumuseţe căruia i s-a dăruit într-un delir al creaţiei către iubire prin suferinţă, frumusetea omenească.

În anul trecerii în nefiinţă a divinului Michelangelo, în Anglia se năştea Shakespeare.

Din ochii doamnei un şuvoi feeric
ţâşneşte şi mă arde în  piept ca para,
deşi-i înfrunt cu ochii-nchişi privirea.
Şi şchioapătă 
Iubirea,
căci nu-i egală pentru ea povara:
lumină-mi dă şi-mi fură întuneric. Michelangelo..

Va recomand,

Filmul: Quo Vadis din 2001 – ecranizat dupa cartea lui Henryk Sienkiewicz – Quo Vadis – roman fascinant.

http://isusdinnazaret.blogspot.ro/2013/01/quo-vadis-1951-unde-mergi-online.html 

 

 

 

Comments on: "Michelangelo Buonarroti" (6)

  1. Ştefania said:

    Mie îmi plac foarte mult lucrările lui Michelangelo Buonarroti, a fost un un portretist uman excepţional dar şi un poet desăvârşit, îmi plac foarte mult versurile sale, dedicate soţiei sale.
    Michelangelo a fost şi este o importantă sursă de inspiraţie pentru artiştii din toate timpurile. Pictorul italian, Giorgio Vasari afirma despre Michelangelo că: „acest om extraordinar a refuzat întotdeauna să picteze altceva decât trupul omanesc cu proporţii si forme perfecte, în cea mai mare varietate de posturi, exprimand în acest fel emoţiile şi bucuriile umane”.
    Ai o seară superbă, Ane.🙂

    • Multumesc pentru comentariu,Stefania! iti doresc ca intr-o zi sa vizitezi Roma, Muzeele Vaticanului si Basilica Sfântul Petru, sa vezi colectie de arta, cea mai mare din lume. Vise dulci🙂

      • Ştefania said:

        Îţi mulţumesc mult, Ane. Oh, ce mult mi-ar plăcea. Poate va veni şi acea zi. Nu-mi pierd speranţa!
        Ai o seară lină, Ane şi numai bucurii!🙂

        • .. sperante, vise…evadarea in propria noastra lume🙂 O seara minunata iti doresc, Stefania!

  2. Multumesc pentru comentariu. O zi excelenta, Georgeta!

  3. Michelangelo – un geniu universal, din cîte știu a excelat nu numai în pictură, ci și în sculptură, desen, arhitectură și precum bine ai arătat, în poezii de dragoste exprimându-și sentimentele în sonete și madrigale. Am citit demult cartea Quo vadis iar filmul mi-a plăcut încât de câte ori am avut ocazia l-am revăzut cu plăcere (varianta cu Robert Taylor și Deborah Kerr). Mi-am reamintit cu plăcere citind articolul tău de sonetele lui minunate. O săptămână cu zile senine și plăcute !

Lasă un răspuns

