O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Invitaţia la vals – Mihail Drumeş, prozator si dramaturg

„Omul care caută iubirea în inexistenţă şi adevărul dincolo de sentimente se loveşte, inevitabil, de umbra întunecată a dragostei.”

„-La ce te gândeşti?
– Cum aş face să ne salvăm iubirea de călăul ei, Timpul?”

Căutând ceva de citit am dat peste acest roman, pe care l-am citi şi l-am mai citit, Romanul „Invitaţia la Vals” este o carte pentru toate vârstele şi timpurile.Scris în anul 1936, opera de o rară sensibilitate, delicateţe a sentimentelor, transpunerea unor episoade posibile în viaţă, de un captivant lirism. Adolescenta un univers complex uneori are gust amar al imposibilităţii împlinirii. Personajele romanului, Tudor Petrican şi Mihaela Deleanu, o poveste de dragoste dintre doi studenţi care se joacă, se iubesc, se lasă în voia pasiunii, iar se joacă, se despart şi mor, din cauza răzbunării şi a orgoliului, două calităţi care, te determină să trăieşti intens, te fac să valsezi pe scena teatrală a vieţii. Da, este frumos, incitant, dar periculos. Romanul o tristă şi adevărată poveste de iubire ornamentată şi cu ficţiune. Cei doi tineri cu mari posibilităţi sufleteşti şi intelectuale, dar al căror înfruntare de orgolii, ambiţii pălesc şi sfârşesc tragic. Jocul dragostei presupune reguli complicate, dure uneori. 

 „Sinuciderea e o boală a sufletului iniţial trebuie dezbătută de forul sperm: conştiinţa”

“Aş fi rămas de o sută de ori şi-aş fi plecat o singură dată. Şi totuşi, am plecat”

“Paradisul n-are numai un şarpe, ci mai mulţi. Vrei să te muşte şarpele geloziei, al infidelităţii sau al abandonării? Veninul lor e rău, câteodată chiar mortal”

“Marile dureri nu dor la început. Sunt mari pentru că deschid o rană care nu se mai vindecă’

„Într-un târziu, printr-o lentă tranziţie, am simţit o apăsare şi pe dinăuntru, şi dinafară. Mă apăsa materialitatea gândurilor prefăcute în plumb, mă apăsau inima îngheţată, aerul pereţii şi tavanul, care stătea să cadă.”

“În gânduri în iubire şi ura, în bucurie şi în suferinţă, în faptă şi în vorbă e pururea vie, pururi… prezenta ea… de acum s-a prăbuşit temelia pe care să clădesc, fapte noi, îmi lipseşte îndemnul, scopul nădejdea, răsplata, visu, tot… tot…!”

EA

“Nu ştiu ce mă durea, muzica sau dragostea? Găsisem un sâmbure de fericire chiar în lacrimi”

Titlul romanului a fost dat dupa Carl Maria von Weber,Invitation à la Valse,

“Pasiunile fug de lumină ― lumina le omoară”

 

 

Comments on: "Invitaţia la vals – Mihail Drumeş" (12)

  1. cat am suferit eu si cate scenarii tesea mintea mea dupa ce am citit si recitit acest frumos roman….. Iti amintesti „Dor”?

  2. poștă splendid, dragoste și adevăr. Jal

  3. Am citit si am recitit aceasta carte de nenumarate ori! Pur si simplu iubesc aceasta iubire a Mihaelei!
    Recomand!

Lasă un răspuns

