O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Ideea…

… ideii e ca azi am avut o zi grea.

Mai întâi am adunat sufletele, le-am spălat, apoi le-am uscat.

Tu, când ai sufletul murdar cum îl curaţi?

17

Un suflet mi-a plăcut mai mult.

 „Ea era frumoasă ca umbra unui gând.

Între ape, numai ea era pământ.”

ed

Natura ,mereu  frumoasa, a acoperit cerul lumii cu un curcubeu.

ann

“Ascultă-mă şi lasă-mă să strig Mi-e frică de-ntâmplare şi mi-e frig
Şi nu mai vreau s-aud până la sfârşit
Cine-a iubit frumos, cine-a greşit”

en

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments on: "Ideea…" (11)

  1. Probabil că te referi la ”sufletul” animat de periferia ființei, acolo unde se petrece zbuciumul confuzilor, al orgolilor, al circumstanțelor?! Când vom realiza, când vom conștientiza, că noi nu suntem ”periferia”, acolo unde tronează ego-ul, acest suflet, această conștiință periferică nu ne va mai controla cu mizerile ei.

  2. iosif greblea said:

    „Între ape numai ea era pamânt” …Superb !

    • …ea stă plictisită şi foarte frumoasă
      şi eu numai pentru ea trăiesc
      în lumea fioroasă
      de sub ceresc. acelasi; Nichita Stanescu

  3. Evocare este într-adevăr o poezie minunată și ca multe alte poezii ale lui Nichita are interpretări multiple. Te-au inspirat frumos versurile lui Nichita Stănescu, chemat de nostalgia celei dintâi creații în care apariția pământului din ape constituie un moment crucial, poate singurul frumos și pur, într-o lume plină de „opere imperfecte” sau chemat de încercarea de a releva frumosul printr-o fată minunată, ca izbăvire de imperfecțiunea lumii.
    O după amiază frumoasă !

    • Nichita, divinizeaza iubita,eternul feminin,o incarca de mister, isi construieste o lume proprie. “De ce n-as crede ca existi/ tu ce respiri in unde..” .”
      Foarte frumoasa „Evocarea” ta. Multumesc,Georgeta! O seara minunata!

  4. Sufletele… se mai pot curata?

  5. De très belles images…bonne soirée…bises

Lasă un răspuns

