O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

idei amestecate

“Ce poate salva o lume în care răul produs metodic de om nu mai lasă loc nici unui strop de speranţă? Bineinţeles nimic din elementele lumii paralizate. Si atunci e nevoie de ceva  din afara”

E frumos omul educat, Da! Am stimă pentru el.

Întruna din zile mergeam pe stradă,îngândurată, e felul nostru de a fi,dar în faţa mea a apărut  o doamnă încadrată de doi tipi simpatici,care aveau părul grizonat,purtau haine de vară,impecabile.Doamna, îmbrăcată în pantaloni de culoare verde crud, f.lungi si largi. (sic! la noi ne pas possible,lumea …?) Am privit-o m-a privit şi ea lung, si eu aveam culoare la pantaloni tot verde crud. I-am admirat pentru felul lor elegant, privirea luminoasă, senină. (că nu trăiau în România, am fost convinsă de cum i-am văzut) Îmi venea să-I opresc să le mărturisesc, ca- îmi sunt dragi;acuma regret.

Ca sa fim ca ei ar fi necesar sa nu te consumi pentru nimic, mai ales atunci când convins fiind, ca dreptatea este de partea ta. Sa-ti aperi starea ta de bine*** prin toate mijloacele. Să ne facem ordine în ideii, gândirea sa fie pozitivă.

Din păcate,nivelul de viata scăzut,sub limita admisa,îşi pune amprenta. (Poate asta e cauza tuturor nenorocirilor,nu numai de la noi ,din lume. )

…Si uite ce mai facem; privim la asa zisele vedete,o prostie incomensurabila, cine ce, cum, de ce. Nu mai suntem capabili sa facem delimitare între cultura si incultură.

”Vremurile noastre sunt vremea mediocrității, a lipsei de sentimente, a pasiunii pentru incultură, a lenei, a incapacității de a te apuca de treabă și a dorinței de a avea totul de-a gata.”
Feodor Mihailovici Dostoievski

Ei, oare de ce nu vorbeau, la mobile phones? Că la noi, unde te duci toată lumea vb. la telefon, la pâine, în mijloacele de transport, în biserica, dar nu vb. ţipă.

S-a trecut la alta etapa, acuma lumea caută pokemoni; creaturi noi, cineva.. care să ne salveze. Utopie!!! Curioasă din fire mi-e frică să nu mă apuc de căutat miracole!🙂

Existenta noastră este un peisaj cu dureri,  dar încă mai înfloresc flori în ea.

flori

 

Comments on: "idei amestecate" (4)

  1. You are right, there is a lot of inequality and far too much poverty in the world – and I wish I knew how to solve all the problems caused by that. A thought-provoking post, Ane.🙂

  2. Ai punctat bine. Totul pleacă de la sărăcie. Eşti sărac, eşti …în urmă. În urmă fiind, rămâi sărac. Este un cerc din care se iese foarte greu. Un om flămând şi dator în stânga şi-n dreapta nu are ca grijă alta decât satisfacerea nevoilor imediate.

    • Suntem saraci prin comparatie cu tarile dezvoltate, din Europa. Aveam sa inteleg asta,atunci cand am plecat in excursii. Ce puteam sa-mi permit eu acolo. Dar nici ei nu sunt atat de bogati cum credem noi,si acolo ca peste tot sun bogati si saraci,clasa de mijloc predomina.,la noi e cam subtire. Da ei,isi permit un concediu pe an unde vor ei,adevarat. Si noi ne permitem, nu chiar unde vrem, dupa,ne gandim ce multe am fi cumparat pe euro cheltuiti. Acolo zici la euro leu,altfel faci cu capul,daca transformi mereu🙂. Sa fim sanatosi, ca e cea mai mare bogatie din lume.

Lasă un răspuns

