O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Te voi iubi …

…până la ultima mea suflare, autorul lor este ultimul mare președinte al Franței, François  Mitterrand.

O poveste de dragoste reală.„Fericirea mea este să mă gândesc la tine și să te iubesc. Tu ai fost șansa mea de a trăi!”François  Mitterrand.

Am văzut un documentar pe TVR1 despre si cu François Mitterrand,de-a lungul mai multor ani ,i-am putut vedea simplitatea, singurătatea,inteligenta ,un om distins ,singur. Atunci am aflat de Anne Pingeot. 

Este realitatea anilor 1963-1996, în care Mitterrand și Anne Pingeot, muzeograf, s-au iubit, au suferit, au trăit și au adus-o pe lume pe fiica lor Mazarine, astăzi o celebră scriitoare .

Gata să „abdice” pentru ea „Anne, vă iubesc! El era deputat în acea perioadă.

 Mitterrand scrie: „Anne, nu înțelegeți! Vă iubesc și nu pot să nu vă mai iubesc! Nu sunt dispus să renunț la șansa de a iubi, la speranța de a iubi…”

Anne devine muza și  obiectul dorinței. Curând va deveni și obsesie. Să te pierd ar fi ruina mea, singurătatea mea, disperarea mea!”

 Cu anii, „draga mea Anne” se transformă în „dragostea mea”, „dragostea mea e mai tânără decât mine”, „sunt mai puțin bătrân și mai sclerozat decât crezi tu!”.

 Anne, acum studentă la Arte.Totul are legătură cu ea, totul gravitează în jurul ei. Această dragoste nebună,partenerul care îmi redă voința și libertatea, echilibrul interior.

„Anne, dumneavoastră sunteți pentru mine viața, sângele, spiritul, prietenia, pacea, speranța, bucuria, valoarea… tot  răul sau binele suprem, purificându-mă!”?

 „ Cred că te pot iubi cum rar a fost iubită vreo femeie. Cred că am forța care va face din povestea noastră frumusețea unei vieți!”.Și totuși, în mai 1964, Anne mai face o tentativă de separare scriindu-i: „Știți, eu nu vă mai iubesc!”

Mitterrand îi scrie Annei: „Am trăit zilele care au urmat despărțirii noastre într-o profundă disperare”

 Anne îi reproșează viața paralelă pe care o duce, însă el o asigură că nu are decât o singură iubire. Mitterrand amintește întâlnirile lor fizice: „Am senzația că fac dragoste cu tine fără încetare din 15 august 1963”, „Am făcut dragoste ieri și alaltăieri, și am făcut-o într-o asemenea manieră încât am senzația că sufletele ne-au traversat corpurile”. În plus… „sunt îndrăgostit de sânii tăi pe care îi încercuiesc mâinile mele, de șoldurile tale curbate și de burta ta convexă” Anne este hotărâtă să rupă relația.

Ea visează o casă, o familie și copii. Vrea să plece. Va compune cea mai dramatică scrisoare de despărțire… pe care însă… nu o va trimite.

„După atâta singurătate și efort de a uita, cea mai mare bucurie a vieții mele este nașterea lui Mazarine!”, va scrie Anne Pingeot.

 „Vom sfârși cu inima arsă! Mă gândesc la tine tot timpul, tot timpul vinovat de a nu ști, de a nu putea să fii fericit văzând-o pe Mazarine, fiica lor.

„Te-am făcut să suferi ne trăind alături de tine.”

În 1968, Mitterrand îi promisese: „Te voi iubi până la ultima mea suflare!”. Și așa a fost.

 Cu doar câteva săptămâni înainte de a muri, în ultima scrisoare către Anne, femeia rămasă în umbră timp de 33 de ani, datată 22 septembrie 1995, Mitterrand scrie: „Fericirea mea este să mă gândesc la tine și să te iubesc. Tu ai fost șansa mea de a trăi!”

http://www.qmagazine.ro/te-voi-iubi-pana-la-ultima-mea-suflare_332303.html

 

Comments on: "Te voi iubi …" (10)

  1. Foarte în ton cu ziua, foarte caldă. 🙂

  2. Interesant si … inspirational!

  3. Bonne soirée Ane…bises amicales

  4. O poveste perfectă pentru o astfel de zi! Mulţumim, ane!

  5. Ne împărtăşeşti una dintre acele poveşti, adevărate, de iubire, ce ne pot fi exemple. Interesant, frumos!

Lasă un răspuns

