O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Poem XX – Pablo Neruda

 In acest Poem XX, Pablo Neruda exprimă durerea pe care o are pentru cineva drag – o iubire pasională. Puterea de conservare, de concentrare pe care o are iubirea, dar și fragilitatea ei. Tristețea – atât a lui, cât și a ei.

Romel de la Torre 1963 - Filipino Figurative painter - Romel de la torre

Pot să scriu cele mai triste versuri în seara asta.

Să scriu, de exemplu: “Noaptea-i înstelată,

 tremură, stele albastre în depărtare”.

Vântul nopţii se roteşte în cer şi cântă.

 Pot să scriu cele mai triste versuri în seara asta.

Eu am iubit-o, şi câteodată şi ea m-a iubit.

 Într-o noapte ca asta am avut-o în braţele mele.

Am sărutat-o de atâtea ori sub cerul infinit.

 Ea m-a iubit, şi câteodată şi eu am iubit-o.

Cum să nu-i fi iubit iubit ochii ei mari, frumoşi

 Pot să scriu cele mai triste versuri în seara asta.

Să mă gândesc că n-o mai am. Să simt că am pierdut-o.

Karen Wallis Contemporary Painter

 Să ascult noaptea imensă, mai imensă fără ea.

Şi versul cade-n suflet ca roua peste iarbă.

 Ce contează că iubirea mea n-a putut-o păstra.

Noaptea-i înstelată şi ea nu e cu mine.

 Asta-i tot. În depărtare cineva cântă. În depărtare.

Sufletul meu nu vrea să accepte că a pierdut-o.

 Ca şi cum ar vrea s-o aproprie privirea mea o caută.

Inima mea o caută, şi ea nu e cu mine.

 Numai noi, cei de atunci, nu mai suntem aceia

 N-o mai iubesc, e-adevărat, dar cât am iubit-o.

Vocea mea semăna cu vântul ca să-i atingă auzul.

 A altuia. Va fi a altuia. Cum înainte a fost a săruturilor mele.

Vocea ei, trupul ei conturat clar. Ochii ei adânci.

 N-o mai iubesc, e-adevărat, dar poate-o mai iubesc.

E-atât de scurtă iubirea, şi atât de lungă uitarea.

 Pentru că în noapte ca asta am avut-o în inima mea

sufletul meu nu vrea să accepte că a pierdut-o.

Comments on: "Poem XX – Pablo Neruda" (6)

  1. Compoziție. Încântare. 😊

  2. Minunat cantecul , la fel si pictura….s-apoi versurile iti pun sufletul pe jar ! 🙂

  3. Absolut superb! Imi place enorm poezia, imi place pictura, imi place piesa! ❤

Lasă un răspuns

