O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Opera Aida

„Pentru mine, muzica e atunci când îmi pun inima pe note.

 Ador arta… când sunt singur cu notele mele muzicale, inima îmi tresare şi ochii îmi lăcrimează şi emoţiile şi bucuriile pe care le trăiesc sunt prea mult de îndurat.

Cred, dacă nu mă înşel că ceea ce am făcut, am făcut bine; dar am făcut mereu după cum îmi dictează sufletul” Giuseppe Verdi

După decesul premature a fiicei sale, 1838, moartea fiului 1839, şi moartea soţiei în 1840. Devastat de aceste pierderi Verdi se gândeşte sa nu mai compună. Impresarul, prietenii îl determină să accepte o nouă lucrare ,,Este superb, magnific, tensionat, grandios, plin de situaţii dramatice. Ştiu că ai renunţat la compoziţie, dar… citeşte acest manuscris”. Accepta Nabucco 1842, care îi aduce consacrarea. Este perioada în care geniul sau muzical a dat omenirii trei operă de valoare: Rigoletto,una dintre capodoperele sale cele mai renumite. ApoiTrubadurul,Traviata (1853)  Falstaff (1893), in 1871 compune Aida. În anul 1887 compune lucrarea dramatică, Otello de Shakespeare, una dintre cele mai fascinante opere ale lui Verdi.

La Milano Verdi a suferit un accident vascular cerebral la 21 ianuarie 1901 şi a murit pe 27 ianuarie 1901.

Grandioasa opera Aida inspirată din istoria Egiptului. Povestea de dragoste dintre un războinic, o sclavă şi o fiică de rege, are loc în timpul unui război distrugător.

“Glorie Egiptului”

În general se crede că Verdi a compus Aida pentru festivitatea legată de inaugurarea Canalului de Suez sau pentru deschiderea noii Opere din Cairo. Datele istorice spun că, nu! 

 Ne având o operă nouă, la 1 noiembrie 1869 egiptenii au deschis Teatrul de Operă din Cairo cu Rigoletto.

Aida s-a jucat  la Cairo la 24 decembrie 1871,costumele si decorul au fost realizate la Paris. La premieră au asistat persoane din lumea întreagă.

Premiera europeană a Operei Aida a avut loc la 8 Februarie 1872 la Scala din Milano.

 Cu ocazia aniversării a 70 de ani de la primul spectacol al Operei din…. s-a jucat Aida opera în trei acte. Muzica Giuseppe Verdi. Am fost impresionată de, decoruri ,costume, orchestrația excelentă,interpretarea pe măsură!  Lăcrămioara Ruxandra (Amneris , fiica regelui) a fost favorita serii,a publicului. 

Spectacol Opera  – Aida (pozatul nepermis, nu eu am facut pozele )  🙂

5

1

6

You Tube

 

 

Comments on: "Opera Aida" (27)

  1. e frumos…. doar că…

  2. E vibrant. Îmi place tare mult și mie. 🙂

    • De fiecare data e altfel,depinde de muzica, interpretare pana la urma si starea ta. De cateva ori mi-sa ridicat parul pe maini,semn ca a ajuns in suflet. 🙂 E frumos in lumea artei!

Lasă un răspuns

