O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Importanta vitaminei D


Extrase dintr-un interviu cu Michael Holick, profesor de medicină, fiziologie şi biofizică la Boston University School of Medicine.

  • Vitamina D este produsă de către piele ca rezultat al expunerii la razele ultraviolete.

Vitamina D un tratament pentru cancer şi osteoporoză mai bun decât toate tratamentele pentru cancer şi osteoporoză. Un medicament pentru diabet mai bun decât toate medicamentele pentru diabet. Sigur, eficient şi la îndemână, vitamina D . De fapt, nu este o vitamină, ci un hormon, prin atributul său unic de a fi produs natural în corp atunci când razele de soare intră în contact cu pielea.

 Fotosinteza vitaminei D se întâmplă pe Pământ de milioane de ani, cele mai timpurii forme de viaţă fiind expuse la soare pentru absorbţia energiei necesare existenţei. Şi adevărul este că povestea vitaminei D se cunoaşte mult prea puţin.

  • Vitamina D este produsă de către piele ca rezultat al expunerii la razele ultraviolete ale luminii soarelui.
  • Razele solare binefăcătoare nu pot pătrunde sticla. De aceea, corpul nu generează vitamina D când suntem expuşi la soare din spatele geamului maşinii sau locuinţei.
  • Este aproape imposibil să obţii cantitatea necesară de vitamina D doar din alimentaţie.
  • Cu cât trăim mai departe de ecuator, cu atât avem mai multă nevoie de expunere la soare pentru a genera vitamina D.
  • Persoanele cu pielea mai inchisă la culoare pot avea nevoie de 20-30 de ori mai multă expunere la soare decât cele cu pielea albă pentru a genera aceeaşi cantitate de vitamina D. Acesta este motivul pentru care cancerul de prostată atinge cote epidemice printre bărbaţii de culoare – este o simplă, dar foarte răspândită, deficienţă de soare.
  • Obezitatea slăbeşte circularea vitaminei D în corp, ceea ce înseamnă că persoanele supraponderale au nevoie de cantităţi de 2 ori mai mari de vitamina D.
  • Vitamina D în cantităţi adecvate este vitală pentru absorbţia calciului la nivel intestinal. Fără ea, corpul nu îl poate asimila, făcând ca suplimentele de calciu în sine să fie fără folos.
  • Deficienţa cronică de vitamina D nu poate fi corectată peste noapte: este nevoie de luni întregi de suplimentare cu vitamina D şi expunere la soare pentru a reconstrui oasele şi sistemul nervos.
  • Chiar şi valorile mici ale factorului de protecţie (SPF=8) blochează abilitatea corpului de a genera vitamina D cu 95%. Acesta este motivul pentru care se vehiculează că produsele cu factor de protecţie pot cauza îmbolnăviri: ce cauzează ele de fapt, este o carenţă mare de vitamina D în corp.
  • Este imposibil să generăm prea multă vitamina D în corp din expunerea la soare: corpul se auto-reglează şi produce doar atât cât are nevoie.

 . Consumul de alimente precum somon, ton, iaurt, cereale şi lactate, mai ales cele fortifiate cu vitamina D, din surse cât mai naturale, asigură o parte din necesarul zilnic de vitamina D.

. In ceea ce priveşte efectele expunerii la soare, hidratarea masivă a pielii şi antioxidanţii cresc considerabil capacitatea corpului de a ”digera” razele ultraviolete fără a se alege cu arsuri. Astaxantina, pigment roşu ce se găseşte în alge, drojdie de bere şi carne de somon, păstrăv, creveţi, crustacee şi anumite păsări, este cel mai puternic antioxidant natural şi “factor de protecţie intern”. Carotenoid disponibil şi ca supliment alimentar, ne permite să stăm în soare de două ori mai mult, la ore rezonabile, fără SPF şi fără arsuri. Fructul Acai, rodiile şi afinele sunt alţi antioxidanţi foarte puternici cu aceleaşi proprietăţi.

  • Vitamina D este produsă de către piele ca rezultat al expunerii la razele ultraviolete.

 

Comments on: "Importanta vitaminei D" (7)

  1. Great facts about vitamin😀

  2. Felicitari pentru postare , Ane ! 🙂
    Despre vitamina D , se spun multe lucruri
    dar ca incepe cu ” D” de la Dumnezeu,
    nimeni nu ne-a spus si nici nu ne va spune ! 😦
    De ce oare ?🙂
    Sa ai parte doar de sanatate si dragoste ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

  3. Minunată informaţie, mersi!

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: