O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

„Dreptul la singurătate”, o carte apăruta în 2008 – Angela Bârsan

”Bătrânul voia să fie îngropat în țărâna în care şi-a prăfuit tălpile în copilărie, la Boteşti-Argeş.

Ningea, groapa s-a săpat greu… A fost o slujbă cuminte, cu un preot amărât de ţară… În mintea mea, trebuiau să fi fost organizate funeralii naţionale… Atunci n-am plâns! Atunci am îmbătrânit cu un secol! Atunci mi-am dispreţuit neamul în care m-am născut, pentru o nerecunoştinţă pe care nu i-o pot ierta! Atunci, eu, neînsemnatul jurnalist, fără glorii şi notorietate, un pălmaş, omul simplu, i-am urât pe Liiceanu şi pe Arachelian care s-au înfruptat dintr-o inteligenţă pe care poporul ăsta nu o va mai regăsi multă vreme, pentru că nu şi-au găsit timp pentru o lumânare la sicriul lui Ţuţea…”

Mă uit la țara asta cu părere de rău

Despre Petre Țuțea am scris – aici 

Comments on: " Petre Tuțea – ”Socrate al României”" (12)

  1. Nu pot decât să aprind o lumânare virtuală în amintirea lui Petre Țuțea. Fie-i memoria veșnică!

    Apreciat de 1 persoană

    • Să-i fie memoria eternă. A sângerat, dar n-ai plâns niciodată, acolo în închisori.“Singur, faţă în faţă cu nopţile şi cuvintele.”

      Apreciază

  2. Iosif Greblea said:

    „Ecce Homo”

    Ne laudam cu cei plecati de dinainte,
    Cu cei care-au luptat, apoi s-au dus.
    Lumini ce înca pâlpâie printre morminte,
    Suntem ca Iuda vânzatorul lui Iisus.

    Scriem poeme, versuri si romane,
    Despre ce-a fost cândva demult.
    Zidim altare din otel, sticla, betoane,
    Pe-o temelie instabila de nisip si lut…

    O zi binecuvântata în toate, draga Ane !

    Apreciat de 1 persoană

    • Ce bizar joc al existenţei! A fi şi a nu fi. Între aceşti doi termeni ne mişcăm. „Ecce Homo”
      Mulțumesc mult pentru comentariu și mesaj!
      Seara faină, Iosif!

      Apreciază

  3. Şi dacă ar fi ăsta singurul păcat al acestui popor… tot ar fi de neacceptat. Dar suntem constanţi, ne batem joc de valori, dăm cu pumnul şi judecăm şi nu am învăţat să ne iubim sau măcar să ne apreciem valorile.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Bună seara, ane! Frumoasă alegere!
    Dacă am gândi toți ca el, ce bine ar fi! 🙂

    Mulțumim că ne-ai reamintit să-l mai citim, avem multe de învățat de la el!

    Să ai o seară frumoasă, ane! 🙂

    Apreciază

  5. După ce Adam a mâncat din pomul cunoașterii , Deus intervine și restabilește ordinea universala, spunându-i lui Adam să se bucurie de darurile creației (carpen diem).
    ”Vremea vine vremea trece
    Tu te-ntreabă si socoate
    Ce e rău si ce e bine” Glosa M. Eminescu
    Citatul postat de tine exprimă dragostea de frumos, de imaginație și credință.
    Mulțumesc mult pentru comentariu, Aurelia!
    O zi plăcută!

    Apreciază

Lasă un comentariu